Rättstavning!

Jag hatar när folk skriver fel. Har dom dyslexi kan jag ha överseende med stavandet. Slinter man på tangenterna kan jag ha överseende. Nåt enstaka stavfel kan jag ha överseende med, det kan hända även dom bästa (mig). Men är man bara lat och slarvig på att skriva blir jag galen.

Särskrivningar. Bara ordet ger mig rysningar och får håren att ställa sig upp.

Jag hatar när folk inte kan skriva sina hundars rasnamn. Det borde finnas någon typ av straff när man gör det. 50 piskrapp borde räcka.

Och när folk skriver t.ex Grand Danois mitt i en mening med versaler. Dödstraff ska det vara. Ni skriver väl aldrig Tiger, eller Älg mitt i en mening. Eller det kanske ni gör?

Snattade lite praktexemplar från blocket.se:

"...eventuella hannar hör av er om ni har några förslag..."

"...Vi måste göra av med våran hasky tik pga jobb..."

"...Han är en blandras shäffer, sibiren husky och malamut..."

"...Han är lite över 2 år gammal korthårig BordieColier...Väldigt energiskt och hoppig, och precis som en vallhund "ska" göra så nyper han gärna saker han vallar lätt i låret. På får funkar de gätte bra men inte på små barn..."

"...Färgen är vit o grindle..."

"...Roewieler 2.5år..."

"...Gillar att kramas och leka. Kan åka bil och kommunalt. Bra med andra hundar..."

"Mamman är amstaff, rottweiler och schäfer.
Pappan är sydafrikansk och rottweiler."

"...pappan är en engelsk staffordshire bullterrier..."

"...3pojkar 1 bergie,1 svart,1 mellerad mycke stabila..."

"HEJ NU MÅSSTE LILLEMAN BÅT.KAN INTE HAR HONOM KVAR PÅ GRUND AV TID OCH HANS MAMMA SEJER NU ÄR DET STOP.ÄR NI INRESERADE SÅ RING MIG FÖR MER INFOMATION.INGA OSERIÖSA BÖ RINGA.MM"

"...pappan till valparna har stamtavla samt honans pappa har stamtavla men inte hennes mamma!!!...där finns en liten flicka samt en mycket grov flicka ok sen den mörkaste honan är normal byggd den lilla valpen kommer bli mycket krampig ok liten medans den andra grova tiken kommer bli både grov ok stor..."


"
...som jag vill plasera om.Det är en blandning av Shäfer-Sebirianhusky/Dobberman.Jätte barn kär..."

Ovanstående referat kombinerar alla mina fasor i en liten annons. Dumhet. Stavfel. Särskrivning. Och stora versaler på rasnamnen. Högt blodtryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0