Här ska bloggas!

Får väl göra som resten av alla nära o kära, börja blogga.
Kommer inte ha denna blogg som en "dagbok", utan mer som ett verktyg för att kunna ventilera åsikter.
Bloggen ska väl handla om lite allt möjligt, men kanske hundar blir ett mer omskrivet ämne gissar jag på.

Och är du inte hundintresserad kan du sluta läsa nu...

Kanske skulle börja med att skriva att jag verkligen längtar till våren 2010, då SKK lanserar sin nya sajt www.kopavalp.se. Den är innerligt efterlängtad. Hoppas att folk börjar tänka till lite vid sina valpköp.
Att köpa rasrent (ja jag är rasist, prestationsavel räknas inte) bl.a.
Att alla mumbojumboannonser vid blocket.se och vovve.se får konkurrans av en vettig sajt, där det finns vissa grundkriterier för att kunna annonsera ut sina voffis.
Många av annonserna på blocket.se exempelvis gör en ju rent mörkrädd. Blandrashundar för 10 laxar, amstaffblandningar i mängder. Kan lova att jag läst igenom hur många annonser som helst med smuggelhundar.

Sedan hoppas jag att alla som går i valpköpartankar tänker till lite, och ställer lite krav på sina uppfödare och inte bara köper den där valpen för den är "söt" (vilken valp är inte det?).
Det är ju faktiskt ni valpköpare som inte ställer några krav, eller som är okunniga som bidrar till all oseriös avel. Sug på den karamellen ett tag ni.

Ciao så länge!


Kommentarer
Postat av: Lillan

Bra gjort att du skaffat blogg så man får skratta och... få sig en tankeställare!=)

2010-08-12 @ 00:40:07
URL: http://vattenhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0