Kanalerna som kommer förstöra en hel generation.

Det var bättre förr!

Cartoon Network, Disney Channel, Nickelodeon.
Detta är "barnkanaler" som gör den mest mentalt stabila vuxne åskådare att fundera på om
han själv eller filmskaparna gått på psykedeliska droger.

Som tur var är jag född på 80-talet.
Under min uppväxt såg man fortfarande på vältecknade "sagor".
Inte speedade pillertrillar-figurer, som ser ut att vara tecknade av folk
som i skolan har fått högst betyg -G i bilden.
Tecknat av folk som bara har i uppdrag att
massproducera serier utan någon som helst "känsla" för det dom gör.
Rugrats, Johnny Bravo, Herkules, Powerpuffpinglorna...bara namnen ger mig kalla kårar.

Skona era barn.

När jag var liten var Disneydags ändå av viss klass. Ducktales var bra,
Darkwing Duck, Piff och Puff, Bumbibjörnarna och Räddningspatrullen likaså.
Dagens disneyserier ger mig svåra ångestattacker...
Jag tror självaste Walt Disney hade vänt sig i graven om han hade tagit en titt på DisneyChannel.

Barn i Pokémon/Svampbob Fyrkant-generationen vågar jag inte ens tänka på vilka mentala skador dom kommer drabbas av i vuxen ålder.

"Det är ditt fel, Staffan Westerberg"

Hur barnfilmerna var på 70-talet under Vilse i Pannkakan-eran vet jag inte riktigt,
men jag har hört att dom blev hjärnskadade och att många äter psykofarmaka tack vare Staffan Westerberg, som fått epitetet "Mannen som förstörde en hel generation".

När jag funderade lite på det så kommer jag ihåg att jag vaknade upp alldeles kallsvettig en natt av att jag hade blivit jagad av Mårran i Mumindalen... Det var jävligt läskigt.
Mårran är läskig. Har läst att hon tydligen har skrämt skiten ur amerikanska ungar också,
så till den grad att producenterna hade fått ändra rösten på Mårran så hon pratar i falsett.
Så hon bryter på norska i amerikanarnas tv-ruta istället.
Men Mumintrollen är ju ett finfint barnprogram överlag. Mårran är ju inte med hela tiden.
Och vi svenskar får ju höra det riktiga mumindaliska språket. Finsksvenska.

Ika i Rutan var väl inte speciellt hälsosamt dock. Såg på det programmet med skräckblandad förtjusning minns jag. Men jag fick inga men för livet iaf.

Jag ska utbilda mig till samtalsterapeut/psykolog för jag tror det kan vara ett lönsamt yrke när Pokémon-barnen är i 30-40-årsåldern. Dom stackarna kommer bli pannbiff. Och jag blir tät.

Det var bättre förr. Barnprogrammen iallafall. För det mesta.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är uppvuxen med cartoonnetwork och disneychannel och visst kan dom ha överdrivna och knäppa program men att det skulle påverkat mig stämmer inte. :/ Då jag är autistisk och sover dåligt var det en tröst för mig att kunna titta på sånt så jag kunde somna sen. Däremot har jag stått ut med psykologer sen jag var åtta och dom har förstört mitt liv mer! >:(

2011-08-11 @ 14:06:02
URL: http://lunkan1991.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0