Sveriges mest överskattade artist

Lars Winnerbäck.

Det är han man lyssnar på när man är vuxen. Gärna i goda vuxna mogna vänners lag.
Tillsammans med god mat & himla massa bag-in-boxvin.
Såhär på vintern är han relativt "borta" men på våren och sommarn nu kommer folk börja skava sönder sina och andras öron med denna artist igen.
Då ska alla sitta i stora öltält, dricka gravöl och lyssna på djupingen.
Även Lasse har förebilder, jag tror han är inspirerad av Kurt Cobain, Cornelis Vreeswijk.
Och E-Type.
Jag som inte har drabbats av vuxen mognad än, vet inte vad storheten är med denna artist.

Lars och Martin. De förlorade bröderna.

E-Type och Lasse har en sak gemensamt, de sjunger bara i en tonart. Hela tiden.
Dessto mer jag funderar så blir jag mer och mer övertygad
om att E-Type är Lasses förlorade bror.
E-Type är äldre men har inte kommit i en vuxen mognad ännu, så han kör eurodisco än.
Medans lilla Lasse var skenmogen redan vid 13.

Lasse är depressionen personifierad.
Och om Lasse lyckas kommer han dra ner alla sina fans i en enda stor massdepression. För det är det han vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0